mandag 16. januar 2012

Enda en laketur

Etter en hviledag var kløa tilbake. Endte opp på en ny plass som er ganske lik den jeg har fisket tidligere. Kanskje ikke så lurt å bytte plass når man endelig har funnet en plass som leverer brukbart, men det er vanskelig å temme tanken når man først har plassen på hjernen. Og plassen leverte fra første minutt. Hadde ikke fått satt ut stang nr 2 føre angeldonen til første stanga spratt i været. Satt tilslag og det kjentes bra ut, faktisk så kjentes fisken meget bra ut, faktisk så kjentes den ut som om den kunne være ny pers. Det var det ikke, men en bra fisk var det. 3280 gram fordelt på 71cm.

I det jeg hadde fått satt ut stenga så rakk jeg ikke sette rævva nedpå stolen føre det bar avgårde igjen. Denne var også av ok size, estimerte den til rundt 2,2-2,3 og satte den fort ut uten veiing og dilling ettersom den trolig bare var i specimengrenseland. Lakene fortsatte å hugge i tur og orden i ett par timer til, men alle jeg fikk etter disse to var ikke av noe respektabel størrelse. Etterhvert daua det helt, var totalt stille i ett par timer føre det kom en kort huggperiode til, men bare smålaker som hadde funnet frem til agnet. Overrasket over andelen hufisk blant smålakene, over halvparten må det ha vert.. Men det blir nok ikke flere turer hit, den lille kneika opp til parkeringa var rett og slett inhuman. Ser også ut til at det blir siste turen etter glommalake i mårra da på gamleplassen, ettersom det er meldt kaldere fra tirsdag og langt utover. Får håpe jeg setter prikken over ien da..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar